Procedure

Application for an electronic invoicing system.

General Data

Name

Application for an electronic invoicing system.

Type of procedure

Tax

Subject

Taxes

Object

Valuation by Inspection that the proposed electronic invoicing system meets the requirements and guarantees accuracy in terms of its origin and integrity of content.

Responsible body

Tax Agency

General information on the procedure

Start method

Interested party

Applicant: Citizen - Company

Place of presentation

  • Online

  • AEAT offices.

  • Post Office.

  • Other places authorised under Articles 16 of Law 39/2015.

Documents

Application presented by the interested party.

Procedure/service stages

  • Start: Application presented by the interested party, which specifies the elements and methods that will be applied in order to guarantee accuracy in terms of the origin and integrity of content in relation to the electronic documents issued.

  • Procedure: By teams designated by the Department of Tax and Finance Inspection, that have access to the elements or methods of control in question. To carry out this verification, the Department of Tax and Finance Inspection can obtain the complementary information it considers necessary.

  • Completion: The Director of the Department of Tax and Finance Inspection is authorised to issue resolutions. The resolution can authorise or reject the proposed system.

Resolution deadline

6 Months

Resolution body

Tax Agency

Appeals

Appeal before the General Director of the Tax Agency.

Information concerning electronic procedure

Identification system

Electronic DNI (Spanish National ID), Electronic certificate, Clave PIN

Interactivity level

Level 4: Electronic processing

Normativa

Normativa Básica

Real Decreto 1496/2003, de 28 de noviembre, por el que se aprueba el Reglamento por el que se regulan las obligaciones de facturación, y se modifica el Reglamento del Impuesto sobre el Valor Añadido. Artículo 18.(BOE 29-noviembre-2003)

Orden EHA/962/2007, de 10 de abril, por la que se desarrollan determinadas disposiciones sobre facturación telemática y conservación electrónica de facturas, contenidas en el Real Decreto 1496/2003, de 28 de noviembre, por el que se aprueba el reglamento por el que se regulan las obligaciones de facturación. Artículo 3. (BOE 14-abril-2007)

Real Decreto 1065/2007, de 27 de julio, por el que se aprueba el Reglamento General de las actuaciones y los procedimientos de gestión e inspección tributaria y de desarrollo de las normas comunes de los procedimientos de aplicación de los tributos. Disposición Adicional Primera. Uno. 92. (BOE 5-septiembre-2007)

Orden PRE/3581/2007, de 10 de diciembre, por la que se establecen los Departamentos de la AEAT y se les atribuyen funciones y competencias. Artículo 5.2.m). (BOE 11-diciembre-2007)

Real Decreto 1619/2012, de 30 de noviembre, por el que se aprueba el Reglamento por el que se regulan las obligaciones de facturación. (BOE 1-diciembre-2012)